Reparatie bij ons melden

De meeste reparaties zijn voor rekening van Rijswijk Wonen. Een reparatie kunt u eenvoudig online melden. U kunt ook zelf een dag en tijdstip inplannen waarop een vakman bij u langskomt. Een aantal reparaties regelt u zelf.

Zelf regelen


In een aantal gevallen kunt u zelf rechtstreeks contact opnemen met een bedrijf dat de klacht oplost. Hieronder vindt u om welke reparaties dit gaat:

Glasbreuk

De meeste huurders zijn verzekerd tegen glasbreuk. Tegenwoordig maakt de glasverzekering standaard deel uit van de servicekosten. Maar dat is niet altijd het geval geweest.

Huurt u al langere tijd bij ons? Ga dan na of u voor glasschade verzekerd bent. Dit staat in uw huurcontract en op de afrekening van de servicekosten.

Betaalt u niet voor de glasverzekering? Doe dat dan alsnog. U kunt zelf bij uw eigen verzekeraar een verzekering afsluiten. U kunt zich ook aansluiten bij onze collectieve glasfondsverzekering. Dit kost € 1,15 per maand en wordt samen met de huur geïnd.

Aanmelden doet u door het aanmeldformulier glasverzekering in te vullen en naar Rijswijk Wonen te sturen.

Goten reinigen

Voor het reinigen van uw goot kunt u zelf contact opnemen met RRS via (070) 336 88 88.

Schoonmaak portieken

Het schoonhouden van portiek en trappenhuis is een verantwoordelijkheid van huurders zelf. Als onderling afspraken hierover maken niet lukt, bieden wij een praktische oplossing. Als minimaal 70% van de bewoners die een portiek delen ermee akkoord gaat, schakelen wij een professioneel schoonmaakbedrijf in.

Dit bedrijf maakt de portieken dan eens in de twee weken schoon. Dat kost € 5,74 per huishouden per maand (prijspeil 2019). Huurders die huurtoeslag ontvangen, krijgen in de meeste gevallen een deel van deze kosten vergoed.

Lijkt het inschakelen van een schoonmaakbedrijf u ook een goed idee? Er zijn twee mogelijkheden om dit te organiseren:

  1. U gaat zelf langs uw buren om te vragen of ze mee willen doen. Maak daarbij gebruik van de akkoordverklaring. Lever de ingevulde formulieren in bij Rijswijk Wonen.
  2. U vraagt Rijswijk Wonen om al uw buren een brief te sturen met daarin het voorstel om een professioneel schoonmaakbedrijf in te schakelen. Stuur een e-mail naar info@rijswijkwonen.nl en wij nemen contact met u op.

Zodra 70% akkoord gaat, schakelen wij het schoonmaakbedrijf in.

Storing CV (geen verwarming en/of geen warm water)
Storing aan de individuele CV ketel:

U kunt zelf rechtstreeks een afspraak maken met Paans Service B.V.
Paans is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken op onderstaand telefoonnummer, per e-mail en via de website:

Storing aan de collectieve CV ketel (blokverwarming):

Neem contact op met BOGRO: (0348) 566 006

Storing lift

Heeft de lift in uw complex een storing? Neemt u dan rechtstreeks contact op met de storingsdienst. Het nummer van de storingsdienst vindt u bij en in de lift.


Online melden


Staat uw reparatieverzoek er niet bij? Dan kunt u uw reparatieverzoek online bij ons indienen. Wij werken hiervoor samen met MainPlus. Via onderstaande button komt u in hun systeem voor het melden en inplannen van een reparatieverzoek. Een groot deel van de reparaties voeren wij uit. Voor een aantal reparaties bent u zelf verantwoordelijk. Voor welke reparaties u zelf verantwoordelijk bent, leest u hier. Wilt u dat wij deze werkzaamheden ook van u overnemen? Sluit dan een Serviceabonnement af.
.


Telefonisch melden


U kunt uw reparatieverzoek ook telefonisch aan ons doorgeven via (070) 33 64 200. Ons onderhoudsteam is telefonisch bereikbaar tijdens kantoortijden: maandag t/m donderdag van 8.15 - 16.15 uur en vrijdag van 8.00 - 12.00 uur.

Neem bij ernstige storingen zoals een gaslek of zware lekkage direct telefonisch contact met ons op. Ook buiten kantoortijden:
(070) 33 64 200

publishedMedia/6211e1a3-02c6-4dcf-b7ed-fa6586efb143.jpg