Veelgestelde vragen Woonbelevingsonderzoek
Wij zijn benieuwd wat onze bewoners vinden van hun woning en hun buurt. Daarom houden we een 'Woononderzoek'. We gebruiken de resultaten om onze woningen en buurten te verbeteren. Op deze pagina leest u de veelgestelde vragen over dit onderzoek.
-
We willen graag weten wat voor u belangrijk is om prettig te wonen in uw huis en in uw buurt. Daarom doen we een woononderzoek over hoe tevreden u hierover bent. Voorheen werkten wij met Onderzoeksbureau Tevreden.nl (een onderdeel van Feedback Company). In 2025 is deze partij vervangen voor Inceptivize (MoveXM). Zij voeren het onderzoek voor ons uit. Alle bewoners waarvan bij een e-mailadres hebben, ontvangen van Inceptivize (Move XM) een online vragenlijst. Daarna worden bewoners eventueel nog via de telefoon benaderd.
-
Uw reactie geeft ons een goed beeld van wat onze bewoners in een bepaalde buurt of wijk belangrijk vinden. Die informatie kunnen we gebruiken om samen met u en onze samenwerkingspartners te werken aan een prettige woonomgeving.
-
Rijswijk Wonen heeft een verwerkersovereenkomst met Inceptivize (MoveXM) getekend. Hierin staan strenge regels over hoe wordt omgegaan met data. Deze overeenkomst is opgesteld door een Privacy Officer. Zo'n Privacy Officer zorgt ervoor dat er zorgvuldig om wordt gegaan met gegevens. Zo mag Inceptivize deze gegevens voor geen enkel ander doeleinde gebruiken. Zij zullen u dus nooit voor iets anders dan ons woonbelevingsonderzoek benaderen.
-
Iedere bewoner heeft een eigen unieke link gekregen voor het onderzoek. Dit doen we om te voorkomen dat de vragenlijst vaker of foutief wordt ingevuld. Deze link is gekoppeld aan uw naam. De vragenlijst wordt automatisch geanonimiseerd na jet dankwoord. De ingevulde antwoorden worden dus niet aan uw naam gelinkt.
-
Hoe meer mensen mee doen, hoe betrouwbaarder de resultaten van het onderzoek zijn. We willen natuurlijk een goed beeld krijgen en de ene woning is de andere niet. Dat geldt ook voor de buurt. Hoe bewoners een woning en buurt ervaren verschilt ook sterk van elkaar. Daarom is het belangrijk dat u meedoet.
-
Dat doen we omdat uw deelname belangrijk is voor ons. Natuurlijk bent u niet verplicht om mee te doen.
-
Waar kan ik terecht? U kunt uw vraag sturen aan info@rijswijkwonen.nl. Wij zorgen dan dat uw vraag bij de juiste persoon terecht komt en uw vraag wordt beantwoord.
-
Ja. De gegevens die Rijswijk Wonen van Inceptivize (voorheen Feedback Company) krijgt zijn niet te herleiden naar u als persoon. Aan het einde van de vragenlijst vragen we u of we eventueel contact mogen opnemen. Dat kan bijvoorbeeld nodig zijn als u aangeeft dat u lid wilt worden van ons digitale huurderspanel. Of als u kans wilt maken op een cadeaubon. In ieder geval worden de gegevens alleen voor dit onderzoek gebruikt.
-
Dat is geen probleem. Als u graag gebeld wilt worden, kunt u dat doorgeven aan ons Klantcontactcentrum. De contactgegevens staan hieronder.
-
Het kan zijn dat we niet het juiste e-mailadres hebben. Als we nog meer respons nodig hebben, gaan we bewoners per telefoon uitvragen. U kunt aan ons doorgeven dat u gebeld wilt worden (zie hierboven).