Spring naar inhoud

Bouwen aan een goede dienstverlening

Wij bouwen doorlopend aan het verbeteren van onze kwaliteit: een goede dienstverlening en tevreden klanten. In hoeverre slagen wij hierin? Dat horen we graag van u! Daarom laten we onderzoek uitvoeren. U kunt daarvoor per e-mail een vragenlijst ontvangen of u kunt gebeld worden.

Uw mening is belangrijk!
In het onderzoek vragen we naar alle zaken waar u mee te maken kunt krijgen. Een aantal voorbeelden: Handelen wij reparaties goed af? Komen wij onze afspraken na? Worden uw klachten naar tevredenheid opgelost? Ontvangt u een vragenlijst of wordt u gebeld, dan stellen we het zeer op prijs als u aan het onderzoek meewerkt. Hoe meer huurders ons laten weten of ze tevreden zijn over onze dienstverlening, hoe meer wij onze dienstverlening kunnen verbeteren en kunnen afstemmen op wat u belangrijk vindt.

KWH voert het onderzoek uit
KWH is het kennis- en kwaliteitscentrum voor woningcorporaties en helpt woningcorporaties om samen met huurders te werken aan goede dienstverlening. Dat doet ze onder andere door voor ruim 150 corporaties de waardering van huurders voor de dienstverlening van hun corporatie te onderzoeken.

Meer informatie
Voor meer informatie over KWH en het keurmerk voor corporaties, kijk op https://www.kwh.nl/voor-huurders


Veelgestelde vragen
Van huurders krijgen we regelmatig vragen over het huurdersonderzoek. Onderstaand een selectie van de vragen en onze antwoorden. Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan gerust contact met ons op!

KWH onderzoekt voor ons wat huurders vinden van onze dienstverlening. KWH is het kennis- en kwaliteitscentrum voor woningcorporaties en helpt woningcorporaties om samen met huurders te werken aan goede dienstverlening. Dat doet ze onder andere door voor ruim 150 corporaties de waardering van huurders voor de dienstverlening van hun corporatie te onderzoeken. Ook wij zijn aangesloten bij KWH en laten onze dienstverlening door hen onderzoeken.

Rijswijk Wonen heeft uw naam en adresgegevens ter beschikking gesteld aan KWH voor onderzoek. Wij mogen dit doen, omdat het gaat om een eigen onderzoek. Dit is vastgelegd in de zogenaamde AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). U kunt ervan uitgaan dat KWH zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Uw gegevens worden alleen voor dit onderzoek gebruikt en uw antwoorden blijven anoniem. Alleen gegevens die nodig zijn voor het uitvoeren van het onderzoek mogen aan het onderzoeksbureau verstrekt worden

Corporaties zijn wettelijk niet verplicht om huurders te informeren over het gebruik van hun gegevens voor het doen van onderzoek, zolang het gaat om statistisch onderzoek, dus met resultaten die geen individuele huurders kunnen identificeren. Het resultaat is dus echt anoniem.

KWH onderzoekt doorlopend onze dienstverlening. Heeft u het afgelopen half jaar contact met ons opgenomen, bijvoorbeeld voor een reparatieverzoek, of u heeft een nieuwe woning? Dan is de kans groot dat u een telefoontje of e-mail krijgt voor het onderzoek. Als u een e-mail ontvangt, dan is deze verzonden door DESAN. Dit is het onderzoeksbureau met wie het KWH samenwerkt. U kunt ook telefonisch benaderd worden op maandag t/m vrijdag van 17:30 uur tot 21:30 uur en op zaterdag van 10:00 uur - 15:00 uur. U bent uiteraard niet verplicht mee te werken aan het onderzoek.

U kunt dit dan aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar info@rijswijkwonen.nl. Wij zorgen ervoor dat u in de toekomst geen vragenlijst meer ontvangt.