Ook wij nemen onze verantwoordelijkheid om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen. Om het besmettingsgevaar voor onze klanten en de medewerkers zoveel mogelijk te beperken, nemen we een aantal maatregelen. Hierbij volgen we het advies op van het RIVM. Wij hopen op uw begrip!

Let op: De situatie rondom het coronavirus kan per dag veranderen. Ook onze aanpak kan dus per dag veranderen. Via onze website houden wij u zo goed mogelijk op de hoogte. De inhoud van dit bericht wordt wanneer nodig bijgewerkt. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Kijk dan op de pagina met veelgestelde vragen en antwoorden.

Ons kantoor is uitsluitend op afspraak geopend
U bent welkom op afspraak, mits u geen griep- of verkoudheidsklachten heeft. We kunnen nu niet zeggen wanneer ons kantoor weer opengaat voor vrije inloop. Wij volgen de adviezen van het RIVM op. Veel vragen kunnen wij ook telefonisch en per e-mail behandelen:

Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag tot en met donderdag van 08.15 tot 16.15 uur en op vrijdag van 08.00 tot 12.00 uur. Wij hebben een zeer beperkte bezetting, dus de wachttijden bij de telefoon zijn mogelijk langer dan u van ons gewend bent. Voor spoedreparaties is (070) 33 64 200 ook buiten kantooruren bereikbaar.

Maatregelen bij persoonlijke afspraken
Sommige zaken kunnen niet via de telefoon, zoals het tekenen van een huurcontract, een huisbezoek of de bezichtiging van een woning. In zo'n geval nemen wij vooraf telefonisch contact met u op om te overleggen. Heeft u griep- of verkoudheidsklachten? Dan gaat de afspraak niet door. We maken een nieuwe afspraak. Bij persoonlijk contact geven wij geen hand en houden we meer afstand dan normaal. Bewonersbijeenkomsten zoals met VvE's en klankbordgroepen worden uitgesteld of op een andere (online) manier gehouden.

Maatregelen bij reparatieverzoeken
Reparaties worden in de meeste gevallen gewoon uitgevoerd.

  • Heeft u griep- of verkoudheidsklachten? Geef dit vooraf aan ons door. We stellen de reparatie uit.
  • Heeft u géén griep- of verkoudheidsklachten of is uw reparatieverzoek spoedeisend? Dan komen we langs om wat stuk is te repareren. Tijdens het bezoek volgen we de richtlijnen van het RIVM: we schudden geen hand en houden voldoende afstand. De vakmensen die bij u thuis komen, hebben uiteraard zelf geen klachten

Maatregelen bij bouw- en onderhoudsprojecten
In overleg met onze ketenpartners is afgesproken dat werkzaamheden die in woningen plaats vinden, gestaakt worden. Werkzaamheden buiten woningen gaan wel door. Hier vindt u een overzicht van onze projecten en getroffen maatregelen.

Onze medewerkers werken zoveel mogelijk thuis en in shifts
Medewerkers van Rijswijk Wonen werken zoveel mogelijk thuis. Ook werken we in shifts. Niet dringende afspraken verzetten we. Medewerkers met griep- of verkoudheidsverschijnselen blijven verplicht thuis en persoonlijke afspraken met deze medewerkers gaan niet door. Ook hierbij rekenen wij op uw begrip.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij?
Kijk dan op de pagina met veelgestelde vragen en antwoorden.