Persbericht: viering oplevering eerste huurwoningen in RijswijkBuiten

2 februari 2018

Rijswijk Wonen vierde op 1 februari samen met de bewoners de oplevering van de eerste 24 sociale huurwoningen in RijswijkBuiten. Het feestje  was eerder gepland in december, maar werd verzet door de grote hoeveelheid sneeuw die dag.

In oktober ontvingen de bewoners de sleutel van hun gloednieuwe huis en konden zij aan de slag met het aankleden en inrichten ervan. De duurzame eengezinswoningen zijn onderdeel van fase 11 van De Tuinen van Sion en zijn gebouwd door Dura Vermeer.

Elkaar beter leren kennen
In het Informatiecentrum van RijswijkBuiten vierden de bewoners met een winters hapje en drankje de oplevering van hun nieuwe woning. Een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen en kennis te maken met de Bewonersvereniging Rijswijk, de belangenbehartiger van alle huurders van Rijswijk Wonen.
Eén van de bewoners vertelt enthousiast: "Het is heerlijk rustig wonen in RijswijkBuiten. We wandelen graag en je loopt hier al snel buiten in het groen, heel anders dan in een stad."

Nul-op-de-meterwoning: betaalbaar én comfortabel
Rijswijk Wonen is trots op het resultaat. De 24 huur eengezinswoningen zijn zogenaamde nul-op-de-meterwoningen. Door onder andere isolatie, zuinige installaties en zonnepanelen leveren de woningen evenveel energie op als de woning en de bewoners gemiddeld nodig hebben. Naast een klein voorschot aan de energiemaatschappij, betaalt de huurder een Energieprestatievergoeding aan Rijswijk Wonen. Voor de nieuwe bewoners betekent een nul-op-de meterwoning een betaalbare én comfortabele woning.

Start volgend bouwproject eind 2018
Jan Putman, directeur-bestuurder a.i. van Rijswijk Wonen: "Rijswijk Wonen investeert de komende jaren in uitbreiding van sociale huurwoningen in Rijswijk om aan de sterk groeiende vraag te kunnen voldoen. De realisatie van de volgende sociale huurwoningen in RijswijkBuiten staat al op de planning, Deze worden naar verwachting in 2019 opgeleverd.”

De woningen worden verhuurd via Woonnet Haaglanden. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Houdt u dan de website van RijswijkBuiten (www.rijswijkbuiten.nl) of Rijswijk Wonen (www.rijswijkwonen.nl) in de gaten.

RijswijkBuiten
In de komende 10 jaar verandert de zuidkant van Rijswijk compleet. Tussen nu en 2023 worden er 3.500 woningen gerealiseerd in Sion en ‘t Haantje. RijswijkBuiten wordt een wijk die in het oog springt. Een wijk voor en van iedereen, maar bovenal een duurzame wijk. Energiezuinig en dat ziet men terug in de energierekening. Maar ook duurzaam door de ruime opzet, de groene omgeving en het water in het gebied. Voor meer informatie kijk op: www.rijswijkbuiten.nl

Wijkligging

Waarschuwing: oplichting met SMS-jes uit naam van Rijswijk Wonen
19 juli 2018
Wij hebben een melding gekregen dat mensen sms-berichten ontvangen met een afspraakbevestiging van Rijswijk Wonen. Dit zijn valse berichten die niet van ons afkomstig zijn.

'Spijt dat we niet jaren eerder hebben gekozen voor een HR ketel'
23 maart 2018
Rijswijk Wonen vervangt in 678 woningen de geisers en moederhaarden door een HR combiketel. Wat zijn de ervaringen van bewoners bij wie de werkzaamheden achter de rug zijn?

Veilig en bewust omgaan met informatie
23 maart 2018
Als woningcorporatie hebben we veel gevoelige informatie in ons bezit. We beseffen dat het zeer belangrijk is dat we deze informatie sterk beveiligen.