Persbericht: viering oplevering eerste huurwoningen in RijswijkBuiten

2 februari 2018

Rijswijk Wonen vierde op 1 februari samen met de bewoners de oplevering van de eerste 24 sociale huurwoningen in RijswijkBuiten. Het feestje  was eerder gepland in december, maar werd verzet door de grote hoeveelheid sneeuw die dag.

In oktober ontvingen de bewoners de sleutel van hun gloednieuwe huis en konden zij aan de slag met het aankleden en inrichten ervan. De duurzame eengezinswoningen zijn onderdeel van fase 11 van De Tuinen van Sion en zijn gebouwd door Dura Vermeer.

Elkaar beter leren kennen
In het Informatiecentrum van RijswijkBuiten vierden de bewoners met een winters hapje en drankje de oplevering van hun nieuwe woning. Een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen en kennis te maken met de Bewonersvereniging Rijswijk, de belangenbehartiger van alle huurders van Rijswijk Wonen.
Eén van de bewoners vertelt enthousiast: "Het is heerlijk rustig wonen in RijswijkBuiten. We wandelen graag en je loopt hier al snel buiten in het groen, heel anders dan in een stad."

Nul-op-de-meterwoning: betaalbaar én comfortabel
Rijswijk Wonen is trots op het resultaat. De 24 huur eengezinswoningen zijn zogenaamde nul-op-de-meterwoningen. Door onder andere isolatie, zuinige installaties en zonnepanelen leveren de woningen evenveel energie op als de woning en de bewoners gemiddeld nodig hebben. Naast een klein voorschot aan de energiemaatschappij, betaalt de huurder een Energieprestatievergoeding aan Rijswijk Wonen. Voor de nieuwe bewoners betekent een nul-op-de meterwoning een betaalbare én comfortabele woning.

Start volgend bouwproject eind 2018
Jan Putman, directeur-bestuurder a.i. van Rijswijk Wonen: "Rijswijk Wonen investeert de komende jaren in uitbreiding van sociale huurwoningen in Rijswijk om aan de sterk groeiende vraag te kunnen voldoen. De realisatie van de volgende sociale huurwoningen in RijswijkBuiten staat al op de planning, Deze worden naar verwachting in 2019 opgeleverd.”

De woningen worden verhuurd via Woonnet Haaglanden. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen? Houdt u dan de website van RijswijkBuiten (www.rijswijkbuiten.nl) of Rijswijk Wonen (www.rijswijkwonen.nl) in de gaten.

RijswijkBuiten
In de komende 10 jaar verandert de zuidkant van Rijswijk compleet. Tussen nu en 2023 worden er 3.500 woningen gerealiseerd in Sion en ‘t Haantje. RijswijkBuiten wordt een wijk die in het oog springt. Een wijk voor en van iedereen, maar bovenal een duurzame wijk. Energiezuinig en dat ziet men terug in de energierekening. Maar ook duurzaam door de ruime opzet, de groene omgeving en het water in het gebied. Voor meer informatie kijk op: www.rijswijkbuiten.nl

Wijkligging

Persbericht: Gemeente Den Haag, Rijswijk Wonen en ABB Bouwgroep ondertekenen de intentieovereenkomst voor de realisatie van 124 sociale huurappartementen in Haags Buiten
8 februari 2018
Op woensdag 7 februari ondertekenden wethouder Joris Wijsmuller van gemeente Den Haag, Jan Putman directeur-bestuurder a.i. van Rijswijk Wonen en Jan Dekker directeur van ABB Bouwgroep, de intentieovereenkomst.

Persbericht: Uitspraak Rechtbank Den Haag na ontslag directeur-bestuurder Zeljka Udovicic door Raad van Commissarissen
7 februari 2018
In de loop van 2017 bleek er sprake te zijn van een verschil van inzicht tussen de RvC enerzijds en de bestuurder anderzijds.

Persbericht: Alternatieve oplossing fontein Rembrandtkade wordt onderzocht
5 februari 2018
De fontein op de hoek van de Rembrandtkade en de Lindelaan in Rijswijk (Z-H) was enige tijd geleden onderwerp van gesprek. De fontein verkeert in slechte staat en vraagt om een flinke reparatie- en onderhoudsinvestering.